Хэрвээ та компаниа идэвхжүүлж, сурталчилах ажлыг хайж буй бол танд зар сурталчилгаа юу, олон нийтийн харилцаа юу гэсэн асуулт гарч ирэх болно. Энэ 2 ухагдахуун нь хоорондоо маш ялгаатай өөр зүйлүүд боловч хоорондоо хольж хутгагдах тохиолдол байдаг. Дараах 10 зүйлүүд танд зар сурталчилгаа, олон нийтийн харилцаа 2ын олон ялгаануудыг харуулах болно.
1. Төлбөртэй, төлбөргүй
• Зар сурталчилгаа: та зар сурталчилгааны төлөө мөнгө төлдөг. Тийм учраас зар сурталчилгаагаа хэзээ явах, хэзээ хэвлэгдэхийг мэдэж байдаг.
• Олон нийтийн харилцаа: энд хийх ажил бол та компанидаа олон нийтийн анхаарлыг татах ёстой. Энэ бол та компаниа идэвхжүүлж, сурталчилахын тулд үнэгүй арга хэрэгслүүд болох шинэ зөвлөгөөн, хуралдаан, хэвлэл мэдэгдэл, болон бусад аргуудыг сонгож болно гэсэн үг. Танай компани үүндээ өөрсдийн бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг ч ашиглаж болно.
2. Хяналттай, хяналтгүй.
• Зар сурталчилгаа: та нэгэнт мөнгө төлж байгаа учир зар сурталчилгаа чинь хэр хийгдэж байгаа талаар зайлшгүй хяналт тавих шаардлагатай болно.
• Олон нийтийн харилцаа: таны сонгосон арга барил,мэдээллийн хэрэгсэл чинь хүмүүст хэр их хүрч, хүмүүс хэр хүлээж авч байгаад та хяналт тавих шаардлагагүй.
3. Ашиглагдах хугацаа
• Зар сурталчилгаа: та нэгэнт мөнгөө төлсөн учир өөрийн зар сурталчилгаагаа мөнгөндөө тааруулаад хэдэн удаа ч ТВ гээр явуулж болдог. Мөн зар сурталчилгааны давуу тал нь зар сурталчилгаа нь нэг удаагийн хэвлэл мэдэгдлээс удаан хугацаанд ашиглагддагт байдаг.
• Олон нийтийн харилцаа: та зөвхөн шинэ бүтээгдэхүүнээ танилцуулахын тул д хэвлэл мэдэгдэл,арга хэмжээ хийдэг. Та хурал зөвлөгөөний мэдэгдлийг ганц л удаа гаргана. Ер нь ПР ын арга хэрэгсэл нь зөвхөн ганц удаа л хийгддэг гэж болно. Жишээ нь таны хэвлэл мэдэгдлийг сэтгүүл дээр ганц л удаа гаргана гэсэн үг.
4. Мэргэн хэрэглэгчид
• Зар сурталчилгаа: Хэрэглэгчид компаниудыг бараа үйлчилгээгээ сурталчилахын тулд мөнгө төлж зар сурталчилгаа хийдэг гэдгийг мэддэг. Тийм ч учраас хэрэглэгчид зар сурталчилгааг болгоомжтойгоор хүлээн авдаг.
• Олон нийтийн харилцаа: хэн нэгэн 3дагч этгээдийн бичсэн танай бүтээгдэхүүний талаар нийтлэл, эсвэл ТВ гээр гарах танай компаны зохион байгуулсан үйл ажиллагааг хараад хэрэглэгчид ямар нэг мөнгө зараагүйг тань мэддэг. Тийм ч учраас зар сурталчилгаанаас шал өөрөөр хүлээн авдаг байна. Тиймээс өөр арга хэрэгслийн тусламжтайгаар та 3дагч этгээдийг бий болгож бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг найдвартай үнэмшмээр болгож болох юм.
5. Бүтээлч байх эсвэл мэдээнд ач холбогдол өгөх
• Зар сурталчилгаа: та компаныхаа санаа, дүр төрхийг бий болгохын тулд байнга шинэ санаа гаргаж, бүтээлч байх хэрэгтэй болдог.
• Олон нийтийн харилцаа : та мэдээнд анхаарлаа хандуулж , тухайн мэдээг ашиглан шуугиан, хөл хөдөлгөөнийг бий болгох л хэрэгтэй байдаг. Тэгэхээр олон нийтийн харилцааны хувьд бүтээлч байдал гэдэг бол шинэ гарсан мэдээ, арга хэрэгслүүдийг хайж илрүүлж байх явдал юм.
6. Байшин эсвэл хот
• Зар сурталчилгаа: хэрвээ та зар сурталчилгааны агентлагт ажиллах юм бол таны гол харилцагч нар чинь таны хамтран ажиллагсад эсвэл агентлагын түншүүд байх болно.
• Олон нийтийн харилцаа: та хамтран, харилцан ажилласаар хүмүүстэй харилцаагаа сайжруулдаг. Таны харилцагч нар зөвхөн байшин доторх хүмүүсээр хязгаарлагдахгүй. Зар сурталчилгаатай адил зөвхөн хэвлэлийн, мэдээний хүмүүстэй харилцахгүй юм.
7. Үзвэрээ гаргах газар, цагаа товлох эсвэл мэдээг ашиглах
• Зар сурталчилгаа: та зар сурталчилгаагаа гаргах , сурталчилах газраа товлох ёстой болдог. Жишээ нь та эрчүүдэд зориулсан спортын сэтгүүл дээр эмэгтэйчүүдэд зориулсан зүйлийг сурталчилахгүйтай адил.
• Олон нийтийн харилцаа: танд хэвлэл мэдэгдэл, үйл ажиллагаагаа явуулахад тань хэрэгтэй мэдээллийг олж авж, ашиглаж байх редактор хэрэгтэй болно.
8. Хязгаарлагдмал ба хязгаарлагдмал бус харилцаа холбоо
• Зар сурталчилгаа: Зарим зар сурталчилгааны үйлчлүүлэгчийн дансны менежментийг хариуцсан гүйцэтгэгч нар түншүүдтэй холбоотой хамтран ажилладаг. Харин бусад зар сурталчилгааны материалыг хариуцагч эсвэл график дизайнерууд түншүүдтэй ямар ч харилцаагүй байдаг байна.
• Олон нийтийн харилцаа: олон нийтийн харилцааны үед та олон төрлийн харилцааны сувгууддээр ажилладаг. ПР ын мэргэжилтнүүд сайн мэдээнүүдэд бараг дуудагддаггү гэж болно. Хэрвээ танай компани дээр осол гарсан бол та тайлан тавьж, сэтгүүлчидэд ярилцлага өгөх хэрэгтэй болно. Та компаниа арга хэмжээнүүддээр бусдад хандан ярьдаг компани мэтээр танилцуулж ч болно. Эсвэл та компаниа сайн ажилладаг гэж харагдуулахын тулд харилцааны байгууллагатай хамтран ажиллаж ч болно.
9. Онцгой үйл явдлууд
• Зар сурталчилгаа: хэрвээ та ямар нэг үйл ажиллагааг спонсорлож байгаа бол, сайн компани болж харагдахын тулд зар сурталчилгаагаа заавал тавих хэрэгтэй болно.
• Олон нийтийн харилцаа: хэрвээ та ямар нэг үйл ажиллагааг спонсорлож байгаа бол зар сурталчилгаанаас бусад харилцааны олон сувгуудыг ашиглаж мэдэгдэл хийж болдог.
10. Бичих,ярих стил
• Зар сурталчилгаа: “Энэ барааг худалдаж ав. Одоо л хөдөл. Өнөөдөр утасдаарай.”гэсэн эдгээр үгнүүдийг л зар сурталчилгаан дээр ярьж болдог. Гэтэл бусад хөдөлгөгч үгнүүдийг борлуулалтыг бий болгохын тулд хэлэх хэрэгтэй болдог.
• Олон нийтийн харилцаа: олон нийтийн харилцаанд олон мэдээний хэлбэрүүдийг ашиглаж чаддаг. Гэхдээ орилоо, шуугиантай мессежүүд нь харилцаанд үл тоомсорлох, анхаарахгүй байх байдлыг бий болгодог гэдгийг санах хэрэгтэй юм.
Read More......