Төрийн албаны шалгалтын бүртгэл

2008 онд Төрийн жинхэнэ албан тушаалын сул орон тооны төлөө өрсөлдөх иргэдээс авах төрийн албаны мэргэшлийн шалгалтын агуулга, чиглэл

Нэг. Мэргэшлийн шалгалтын зорилго, чиглэл

1. Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалтын зорилго нь төрийн захиргааны болон төрийн тусгай албаны гүйцэтгэх албан тушаалд анх орох хүсэлтэй, төрийн албан тушаалд тавих шаардлагыг хангасан иргэдийн төр, нийгэм, эдийн засгийн талаарх мэдлэг, тухайн албан тушаалыг эрхлэхэд шаардагдах хууль эрх зүйн бэлтгэл болон мэргэшлийн ур чадварын төвшинг тодорхойлох, улмаар иргэдийг сонгон шалгаруулж, төрийн албанд анх орох иргэний нөөцийг бүрдүүлэхэд оршино.

2. Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалтыг Төрийн захиргаа, Эрх зүй, Мэргэжлийн хяналт, Эдийн засаг болон Байгаль орчин, багийн ажилтан гэсэн чиглэлээр авна.

Хоёр.Мэргэшлийн шалгалтын агуулга

Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалт өгөх иргэд:

Монгол Улсын Үндсэн хууль, Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн тухай хууль, Монгол Улсын Их Хурлын тухай хууль, Засгийн газрын тухай хууль, Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан хянан шийдвэрлэх ажиллагааны тухай, Үндсэн хуулийн Цэцийн тухай хууль, Үндэсний аюулгүй байдлын тухай хууль, Хөдөлмөрийн тухай хууль, Төрийн албаны тухай хууль, Төсвийн байгууллагын удирдлага, санхүүжилтийн тухай хууль, Засгийн газрын агентлагийн эрх зүйн байдлын тухай хууль, Монгол Улсын яамны эрх зүйн байдлын тухай хууль, Авилгалын эсрэг хууль, Засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн нэгж, түүний удирдлагын тухай хууль, Бүсчилсэн хөгжлийн тухай хууль, Захиргааны хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хууль, Иргэдээс төрийн байгууллага, албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх тухай хууль, Төрийн болон орон нутгийн өмчийн хөрөнгөөр худалдан авах бараа, ажил үйлчилгээний гүйцэтгэгч сонгох журмын тухай хууль, Нийгмийн даатгалын тухай хууль, Нийслэлийн эрх зүйн байдлын тухай хууль, Төр, байгууллага, хувь хүний нууцын тухай хуулиудаас гадна Төрийн аудитын тухай хууль, Төрийн хяналт шалгалтын тухай хууль, Нягтлан бодох бүртгэлийн тухай хууль, Байгаль орчныг хамгаалах тухай хууль, Байгалийн ургамал ашигласны төлбөрийн тухай хууль, Байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийн орлогоос байгаль орчныг хамгаалах, нөхөн сэргээх арга хэмжээнд зарцуулах хөрөнгийн хувь хэмжээний тухай хууль, Ой хээрийг түймрээс хамгаалах тухай хууль, Ус, рашааны нөөц ашигласны төлбөрийн тухай хууль гэх мэт мэргэжлийн чиглэлийн харилцааг зохицуулсан холбогдох хууль тогтоомж, Үндэсний аюулгүй байдлын үзэл баримтлал, Монгол Улсын Төрийн албаны шинэтгэлийн дунд хугацааны стратеги зэрэг төрийн захиргааны албан хаагчийн үйл ажиллагаандаа мөрдлөг болговол зохих бусад эрх зүйн баримт бичгүүдийг уншиж судалсан байна.

ТӨРИЙН АЛБАНЫ МЭРГЭШЛИЙН ШАЛГАЛТЫН ТУХАЙ

Монгол Улсын Төрийн албаны тухай хуулийн 17 дугаар зүйл болон Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалт авах болзол, журамд заасны дагуу төрийн захиргааны төв болон нутгийн захиргааны байгууллагуудаас ирүүлсэн төрийн жинхэнэ албан тушаалын ажлын байрны захиалгыг үндэслэн төрийн албанд анх орох иргэнээс авах мэргэшлийн шалгалтын талаар:

1. Бүртгэл

1. Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалтын салбар комисс Төрийн жинхэнэ албан тушаалын сул орон тооны төлөө өрсөлдөх иргэдийг 2008 оны 4 дүгээр сарын 28, 29, 30-ны өдрүүдэд:

А) Улсын Их Хурал болон Улсын Их Хурлаас байгуулагддаг байгууллагууд, Үндсэн хуулийн цэц, Улсын дээд шүүх, Шүүхийн ерөнхий зөвлөл, Яам, Засгийн газрын агентлагууд зэрэг төрийн төв байгууллагуудын төрийн жинхэнэ албан тушаалд өрсөлдөх иргэдийг Удирдлагын академи дээр,

Б) Аймаг, нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газар, Аймаг, нийслэл, дүүргийн Засаг даргын эрхлэх асуудлын хүрээнд ажилладаг газар, хэлтэс, албад болон сум, дүүргийн Засаг даргын Тамгын газар зэрэг нутгийн захиргааны байгууллагуудын ажлын байрны төлөө өрсөлдөх иргэдийг тухайн аймаг, нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газарт тус тус бүртгэнэ.

Бүртгэхдээ шалгалтад орохыг хүссэн иргэний биеийн байцаалт, бусад холбогдох материалыг Төрийн албаны тухай хууль, журамд заасан төрийн жинхэнэ албан тушаал эрхлэх болзол, тухайн албан тушаалд тавигдах ерөнхий болон тусгай шаардлагатай харьцуулан нягтлан шалгаж, уг болзол, шаардлагыг хангаж байгаа иргэдийг бүртгэнэ.

Иргэд бүртгүүлэхдээ дараах бичиг баримтыг биедээ авч ирнэ:

1. Иргэний үнэмлэхний эх хувийг хуулбарын хамт;

2. Дээд, дунд боловсролын диплом, мэргэжлийн үнэмлэхний эх хувийг хуулбарын хамт;

3. Цагдаагийн байгууллагын тодорхойлолт; /Төрийн албаны тухай хуулийн 16.2.1-д зааснаас бусад болзлыг хангасан иргэд/

4. Цээж зураг 2%, /4х6 см хэмжээтэй/

5. Ажил эрхэлдэг бол ажлын газрын тодорхойлолт;

6. Ажилласан жил заасан ажлын байранд өрсөлдөх иргэд Нийгмийн даатгалын дэвтрийг эх хувиар нь авч ирнэ.

Төрийн албаны мэргэшлийн шалгалтыг зохион байгуулах салбар комисс шалгалт авах байр, хугацааг бүртгэлийн явцад зарлана.

2. Шалгалт

1.Мэргэшлийн сорилын шалгалтыг 2008 оны 5 дугаар сарын 4-ны өдөр орон даяар 09 цаг 00 минутаас нэгэн зэрэг эхлүүлнэ.

ШАЛГАЛТЫН ХУВААРЬ

¹

Агуулга

Он, сар, өдөр

Цаг, минут

1.

Сорилын шалгалт

2008.05.04

09.00

2.

Ярилцлага

2008.05.05

10.00

3.

Эрүүл мэндийн үзлэг

2008.05.06

09.00

Анхааруулга

Шалгалтанд орох иргэд иргэний үнэмлэхийг биедээ авч ирнэ.

Шалгалтын явцад аливаа туслах материал, ном, хууль тогтоомж, үүрэн телефон утас болон бусад зүйлс ашиглахыг хориглоно.

Салбар комисс шалгалтанд орох иргэдэд мэргэшлийн шалгалттай холбогдсон асуудлаар мэдээлэл өгнө.

Мэргэшлийн шалгалттай холбоотой асуудлыг Төрийн албаны зөвлөлийн Ажлын албаны 264347 утсаар лавлаж болно.

ТӨРИЙН АЛБАНЫ ЗӨВЛӨЛИЙН МЭРГЭШЛИЙН ШАЛГАЛТЫН ТӨВ КОmiss Read More......

Маркетингийн сургалт

ЗОХИОН БАЙГУУЛАГЧ
МОНГОЛЫН МАРКЕТИНГИЙН ХОЛБОО


Эрхэм бизнес эрхлэгчид, Маркетерууд та бүхнийг Монголын Маркетингийн холбооны урилгаар 3 дах жилдээ уригдан ирж байгаа Франц болон Баруун Европод нэрд гарсан Профессор Dominqui Xardel лекц унших
Маркетингийн Олон Улсын Сертификаттай сургалтанд урьж байна.

Маркетингийн олон улсын сургалтын сэдэв :
“ Эрин үеийн маркетингийн стратегиуд: шинэ хувьсал”
Сургалт 2008 оны 11-р сарын 27, 28 нд “ Чингис Хаан” зочид буудлын лекцийн их танхимд мэргэжлийн орчуулгатайгаар хийгдэнэ.

Сургалтын үнэ цэнэ өгөөж: Дэлхийн маркетингийн ноу-хоу , маркетингийн стратегийн шинэчлэл, маркетингийн зөв стратегиар амжилтад хүрсэн жишээнүүд, интернет маркетингийн хувьсгал, түүнийг хэрэгжүүлэх боломж, жижиг дунд бизнесменүүд томрон хөгжих арга ухаан зэрэг өнөөгийг эрин үеийн маркетингийн хөгжилд гарч буй шинэлэг ололтуудыг энэ сургалтаас олж авах боломжтой.

Бизнесийн бодит жишээг судлах, бүлгээр ярилцах асуудал дэвшүүлэн шийдвэрлүүлэх зэрэг дэвшилтэт арга хэлбэрийг лекцийн үед өргөн ашиглана.
Проф. Доминик Хардел Монголын Маркетеруудад 3 дах удаагаа хичээл зааж байгаа учраас монголын маркетингийн орчин , манай маркетеруудын сэтгэл зүйн онцлогыг сайн мэддэг нь сургалтыг амжилттай явуулах боломжийг олгож байна.


Дэлгэрэнгүй мэдээллийг доорх хаягаас авна уу.
Хаяг: “Гурван гал оффис” 613 тоот
Харилцах утас: 322933, 88086325, 99044642
Факс: (976 - 11) 322933
Э-мэйл: mongolianmarketing@gmail.com






Маркетингийн олон улсын сургалтын дэлгэрэнгүй хөтөлбөр

11-р сарын 27 –нд

08.45- 09.00 - Бүртгэл
09.00-09.10 - Нээлт Монголын Маркетингийн Холбооны Ерөнхийлөгч
Проф. Д.Дагвадорж
09.10-10.40 - Түгээлтийн шинэ сувгууд, олон талт сувгийн болон олон түвшний стратеги
- Төөрөгдлүүд болон тулгардаг асуудлууд
- Электрон худалдааны хувьсал
- Хөгжлийн олон арга замууд
- Олон оронд хэрэгжиж буй Амазоны жишээ
- Суваг хоорондын эрчимжүүлэлт
- Шууд худалдаа ба шууд маркетингийн сувгийн дүрэм
- Франчейзингийн дүрэм
- Жижиглэн худалдааны дүрэм
10.40 – 11.00 – Цайны завсарлага
11.00 – 12.40 – Хэрэглэгчдийн харилцааны менежментийн хувьсал \ CRM\
- CRM нь шинэлэг зүйл биш боловч хэрэгжүүлэхэд хүндрэлтэй байдгийн учир
- CRM software-ийн өртөг болон төөрөгдлүүд
- Шинэ харилцааны стратеги
- Тулхтай \ тогтвортой\ хөгжүүлэхийн учир начир
12.40 – 13.00 - Асуулт ярилцлага
13.00- 14.00 - Өдрийн хоол
14.00- 15.30 - Маркетингийн хэлхээ холбооны стратегиуд
- Хэвлэл мэдээлэл ба хэлхээ холбооны иж бүрдлүүд
- Маркетингийн интеграцчилсан хэлхээ холбооны стратегиуд
- Үгэн стратегийн талаарх асуудлууд С-С харилцааг хөгжүүлэх нь
- Зар сурталчилгааны болон PR –н хүрээний стратегиуд
15.30 – 15.45 - Цайны завсарлага
15.45 - 17.15 - Брэндчилэлийн стратегиуд
- Гоо сайхны болон хувцас үйлдвэрлэлийн талаарх жишээнүүд
- Брэндийг хөгжүүлэх нь зайлшгүй болсон нь
- Аль ч брэндийн түлхүүрийн шинжүүд
17.15 - 17.30 – Асуулт ярилцлага

11 сарын 28-нд
09.00 – 09.15 – Бүртгэл
09.15 -10.45 - Анхдагчид ба хувийн бизнес эрхлэгчид
- Website-н талаарх жишээнүүд
- Кейс яагаад B. School- н сайт байна вэ?
- Хамгийн сайн гүйцэтгэл урт хугацааных байх боломжтой юу ? \ анализ хийх материалыг тараана \
- Хувийн бизнес эрхлэгчид юу бүтээдэг вэ ?
- Маркетингийн хүрээн дэх эрсдлийг зохицуулах нь
10.45 – 11.05 – Цайны завсарлага
11.05 -12.35 – Маркетингийн арга техникүүд
/ Тарааж өгсөн уншлагын материал дээр анализ хийх /

12.35 – 13.00 – Асуулт ярилцлага
13.00- 14.00 - Өдрийн хоол
14.00- 15.30 - Үйлчилгээний салбарын асуудал ба бэрхшээлийг даван туулах нь
- Хэрэглэгчдэд үзүүлж буй үйлчилгээний бодит хүрээ
- Бүтээгдэхүүн болон үйлчилгээ хоорондын маркетинг
- Үйлчилгээ болон соёл хоорондын асуудлууд
- Хэрэглэгч рүү чиглэсэн үйлчилгээ логистик болон IT асуудлууд

15.30 – 15.50 - Цайны завсарлага
15.50 -17.20 - Шинэ эриний маркетингийн удирдлага ба нэгтгэн дүгнэхүй
- Дэлхийн эдийн засгийн хямралын үеийн маркетингийн стратегийн шинэчлэлийн
талаар өгүүлэхүй
- Төрөл бүрийн салбар дах интернетийн хэрэглээ
- Интернет маркетингийн хувьсгал \ бодит жишээнүүдээр харуулах \

17.20 – 18.00 - Асуулт ярилцлага
18.00 – 18.30 - Хаалт \ Дурсгалын зураг \ Read More......

The Law of the Generic

ЕРӨНХИИ НЭРНИЙ ЗАРЧИМ


Амжилтанд хурэхгуй байх хамгийн амархан арга нь брэндээ ерөнхий нэрээр нэрлэх.


Өнгөрснийг дуурайвал адцах нь цөөн1~үй. Хуучин цагт амжилтанд хүрсэн олон компани болон брэндүүд ерөнхий нэртэй байлаа.

General Motors (Ерөнхий/ бүх хөдөлгүүр);

General Electric (Ерөнхий/ бүх цахилгаан);

General Mills (Ерөнхий/ бүх тээрмүүд);

General Foods (Ерөнхий/ бүх хүнс);

General Dynamics (Ерөнхий/ бүх динамик);

Standard Oil (Стандарт газрын тос);

Standard Brands (Стандарт брэндүүд);

Standard Register Company (Стандарт бүртгэлийн компани);

Standard Products Company (Стандарт бүтээгдэхүүнүүдийн компани);

American Airlines (Америкийн агаарын зорчигч тээврийн компани);

American Motors (Америкийн хөдөлгөрүүд);

American Broadcasting Company (Америкийн радио телевизийн компани);

American Telephone and Telegraph (Америкийн утас ба цахилгаан холбоо);

American Express (Америкийн экспресс);

Aluminum Company of America (Америкийн хөнгөн цагааны компани);

National Broadcasting Company (Үндэсний радио телевизийн компани);

National Biscuit Company (Үндэсний жигнэмэгийн компани);

National Car Rental Үндэсний машины түрээс);

International Business Machines (Олон улсын бизнесийн машинууд);

International Paper (Олон улсын цаас),

International Harvester (Олон улсын ургац хураагч);

International Nickel (Олон улсын никель) гэх мэт.

Зарим компани "Хүн болгонд бүхнийг" утгатай бүр хэд, хэдэн үгийг нийлүүлж чадсан байдаг. Жишээлбэл The American General Life (Бүх Америкийн амьдрал) эсвэл Accident Insurance Company (Гэнэтийн ослын даатталын компани). Хэн нэгэн одоог хүртэл "International General American Standard Products Company" (Олон улсын бүх Америкийн стандарт бүтээгдэхүүнүүдийн компани) гэсэн нэр өгөөгүй нь гайхалтай.

Урьд өмнө брэндийн нэр аль болох ерөнхий байх нь зүйтэй гэж үздэг байв. Ихэнхи тохиолдолд компанийн нэр брэндийн нэр болдог байв. Тэр үедээ ийм стратеги баримтлах нь зөв алхам байсан юм. Яагаад?

Тэр үед зах зээл олон жижиг компанийн үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүнээр дүүрэн байдаг байв. Ийм зах зээлд "Том" ерөнхий нэр ашиглах нь зохистой байсан юм.

Эдгээр General, Standard, American, National, International компаниудаас зарим нь одоо ч амжилттай ажилласан хэвээр. Тэдний зарим нь дэлхийд алдартай брэнд болсон жишээ бий.

Үнэндээ энэ компаниуд нэрнээсээ үл хамааран амжилтанд хүрсэн юм. Тэдний амжилтын нууц нэрэнд нь бус стратегид нь оршино.


National Biscuit Company-Үндэсний хэмжээнд анхны жигнэмэг үйлдвэрлэгч;

General Electric-Анхны олон нийтэд цахилгаан түгээх компани;

International Harvester-Анхны олон улсын ургац хураах компани.

Зах зээлд анхдагч байх нь компанид анхнаасаа давуу тал олгож компаии ч цаашид амжилттай ажиласнаар нэрний асуудал огт хамаагүй болсон байна.

Гэхдээ олон компани ерөнхий нэрнээсээ оноосон нэр лүү ШИЛЖСЭН харагдана. National Biscuit Company-Nabisco болж, Aluminum Company of America-Alcoa, National Broadcasting Company-NBC, General Electric-GE, American Broadcasting Company-ABC, International Business Machines-IBM болсон түүхтэй.

Жигаэмэг үйлдвэрлэх олон компани байх боловч Nabisco нэг л байдаг. Америкт хөнгөн цагаан үйлдвэрлэгч олон компани байх боловч Alcoa ганцхан байда1. Олон радио, телевиз байдаг ч ганцхан NBC байдаг. Өнөөдөр NBC өөрийгөө National Broadcasting Company i )хээсээ илүү Үндэсний радио телевиз гэдэг.

Брэндийн нзр ашиглах үгнээсээ илүү хүнд яаж харагддагаараа I одорхойлогддог. Тиймээс брзндийн логоог маш анхааралтай сонгох хэрэгтэй байдаг. Дундаж хүн телевиз, радиод зарцуулдаг цагаасаа 9 дахин багыг сонин сэтгүүл уншихад зарцуулдаг. Гэхдээ бичисдсэн (үйлийн утгыг тархиндаа дуудаж өөрөөр хэлб.эл сонсож л ойлгодог. Гийм ч учраас "general" ерөнхий нэрийг "General" гэсэн оноосон нэрнээс ялгаж чаддаггүй.

Ерөнхий нэрний бас нэг дутагдал нь тухайн брэндээ орсөлдөгчөөс ялгаруулахдаа хүчин мөхөс юм.

Хүнсний салбарт ажиллах Nature's Resource брэнд зах зээлд тогтож үлдэхийн тулд жилд 5 сая доллар зарцуулдаг. Та GNC- ийн дзлгүүрт дараах нэр төрлийн бүтээгдэхүүн харах болно:

Nature's Answer (Байгалын хариу); Nature's Best (Байгалын дээж);

Nature's Bounty (Байгалын өгөөж); Nature's Gate (Байгалын үүд);

Nature's Herb (Байгалын ургамал); Nature's Plus (Байгалын нэмэлт);

Nature's Secret (Байгалын нууц); Nature's Sunshine Products (Байгалын нарны

туяны бүтээгдэхүүнүүд);

Nature's Way (Байгалын зам); Nature's Works (Байгалын бүтээлүүд);


Энэ нийтлэг нэрүүдийг хэрэглэгч тогтоож болох боловч жинхэнэ брэнд болж чадах нь эргэлзээтэй.

Mustang (автомашин)-ийн эцзг Chrysler корпорацын гүйцэтгэх захирал агсан домогт Ли Яакокка хүртэл өөрийн шинэ компанийг байгуулахдаа нийтлэг нэр өгөх алдааг гаргаж байв: EV Global Motors. EV нь Electric Vehicle (цахилгаан тээврийн хэрэгсэл). EV нь 995 долларын үнэтэй цахилгаанаар ажиллах дугуй зардаг гэтэл "EV Global цахилгаан дугуй авъя" гэсэн худалдан авагчтай таарч байсангүй. Үүний оронд Schwinn, Trek эсвэл Cannondale гэж нэрлэсзн бол хамаагүй дээр байхсан.

High- tech буюу өндөр технологит салбар ч гзсэн ерөнхий нэрээр дүүрэн. Security Software Systems (Аюулгүй байдлын программ хангамжийн сисгемүүд), Power and Data Technology (Хүч ба өгөгдлийн технологи), Server Technology (Серверийн технологи) гэх мэт ерөнхий нэртэй брэндийг Microsoft, Compaq. Intel- тэй харьцуулахын хэрэг ч алга.

McAfee Associates хэмээх антивирус программын үйлдвэрлэгч Network General компанийг 1.5 тэрбум доллараар худалдан авч нзгтгэхдэз ямар нэр өгсөнийг таа даа? Хоёр ерөнхий нэрнээс бүрдэх Network Associates (Сүлжээний хамтрагч). Шинэ брэндээ сурталчилахдаа 10 сая долларыг зарцуулсан боловч 30 секундын турш үргэлжлэх рекламаас үзэгчид "Network Associates" гэж сонссон болов уу эсвэл "network associates" үү? Ерөнхий нэр агаарт сарнин ой тойид үлддэггүй, онцгой нэр л тогтоогддог.

Just for Men үсний будаг ч гэсэн брэндээ босгох гэж асар их хөрөнгө зарцуулсаар. Гэтэл сурталчилгааг үзсэний дараа сонирхсон нэгэн "Зөвхөн эрэгтэйчүүдэд зориулагдсан нөгөө үсний будагны нэр юу билээ?" гэж өөрөө өөрөөсөө асуудаг.

Нэр өгөхөд хамгийн гол нь үйл ажиллагаатайгаа тохирсон үг олох юм. Жишээ авахад кино прокатны хувьд Blockbusters Video нэр нь General Video Rental нэрнээс илүү хүчтэй.

Холливуд blockbuster-үүдээрээ (алдартай хүмүүс, одод) бахархдагийг ашиглан Blockbusters Video ийнхүү нэрлэгджээ. Энэ нэр нь хамгийн сайн кинонуудыг прокатладаг гэсэн утга илэрхийлдэг.

Автомашин түрээслэх үйлчилгээнд Budget нэр сайн тохирно. Budget нь төсөв гэсэн утгатай бөгөөд хямд үнээр машин түрээслэхийг илэрхийлдэг. Харин Low- Cost Car Rental буюу "Хямд үнээр машины түрээс" тохиромжтой нэр биш юм.

Service Merchandise компанийн эзэмших 4 саяын үнэтэй General Video компанийн нэр тун онцгүй. Компани хэчнээн өрсөлдөх чадвар сайтай ч нзрний улмаас тодорхойтүй байдалд орсон.

The Luxury Car Company (Люкс автомашины компани) ой тойнд үлдзх н>р биш байв. Харин Toyota "Luxury" үгийг нь ашиглан жаахан еөрчилж Lexus болгосноор брэнд бүтээж чадсан.

Заримдаа ерөнхмй нзрийт товчилж ашигласап нь маш үр дүнтэй байдаг. Ингэснээр богино бегөөд тогтоогдоход хялбар нэр бий болдог. Intelligent Chip Company онцгүй нэр бол Intel Corp гайхалтай.

Intelligent Chip Inside тийм ч сайн сурталчилгааны уриа биш. Компьютер бүрт ухаант чип байдаг ч зөвхөн хамгийн сайнуудад л "Intel inside" гэж бичигддэг..

Брэндээ өргөжүүлш нэрийг нь бусад бүттэгдэхүүнд ашиглахып бас нэг дутагдалтай тал нь шинэ бие даасан брэнд бий болгох чадваргүй байдагт оршино. Michelob Light тусдаа шар айраг биш ердөө Michelob- ны арай хөнгөн хэлбэр гздгпр хүлчэж авагддаг.

Тархи аливаа үгийг яаж бичигдснээр бус харин яаж дуудагдахаар ой тойндоо санадаг. Эхний үсгийг гомоор бичнэ үү жижгээр бичнэ үү ерөнхий нэр ерөнхий нэр хзвээр үлдзх болно.

Гэхдээ зарим компани азтай байдаг. Vaseline Intensive Care лосьон нь брэндэз өргөжүүлэн гарны тосонд номер нэг болж чадсан нь хэрэглзтчийи Vaseline ерөнхий нэрийг бус харип Intensive Care онцгой пэриш анхаарсаны ачаар тусдаа брэнд болж чадав.

Яагаад ийм итгэлтэй байна вэ гэвэл худалдан авагч компанийн бүтээгдэхүүнийг Intensive Care (Эрчимжүүлс)н арчилгаа) гэж нзрлздэг. Хэрэглэгч "Вазелин авья" гэхээсээ илүү "Intensive Care авья" гэж хэлдэг.

Хэрэв компани уламжлалт өргөжилтийн аргыг ашигласан бол магадгүй брэндээ "Vaseline Heavy-Duty" биеийн лосьон гэж нэрлэх байсан байх. Харин хүмүүс хэззэ ч "Heavy-Duty авъя" гэж хэлэхгүйг мэдэж байсан учраас алдаа гаргасашүй (Heavy-Duty гэдэг нь арай болхи утгаар эрчимжүүлсэн арчилгаа гэсэн утгатай).

Тэгвэл яагаад апхнаасаа бүтээгдэхүүнэз Intensive Care гэж нэрлээгүй вэ? Маш чухал асуулт, бодоод үз. Дараагийн зарчим үүнээс гарна. Read More......