Мах цусанд шингэсэн ид шид



''Зєн билгийн тулаан''-ы 3 дахь гарааны шалгарагсадын дунд Алексей Фад илт онцгой байлаа. Тайван єєртєє итгэлтэй олон тvмнийг бишрvvлсэн байдлаараа vзэгчдийг илэрхий дагуулж байлаа.

Эртний шившлэгийн дуу авиа, сахиуснууд, таяг, бэрээ, хэц хэнгэрэг энэ бvхнийг онгод дундах балар ойд бус орчин vеийн нєхцєлд хvн эзэмшиж байгаа нь ид шидийг мэдрvvлэх мэт. Алексей Фад єєрийн ид шидийн хvчээ хаанаас авч юунд зарцуулдаг талаар асууж ярилцлаа.

-Алексей, та зєгнєх, далдыг харах, шид хvчний дээд тэнгэрийн уран чадвараа хаанаас авсан бэ?
-Манай удамд 1654 оноос хойш хэдэн зууныг туршид нэг хvv тєрж байсан юм. Энэ нь аль нэгэн гэр бvлд хэд хэдэн vе удам дамжин зєвхєн ганц эрэгтэй хvvхэд тєрєх аваас тэр бvл хамгийн хvчтэй шидтэн болдог гэсэн эртний уламжлалын тод илэрхийлэл мєн. Миний элэнц эцэг маш хvчтэй шидтэн байлаа. Хvчирхэг том аж ахуй.баяр ёслолоор хэдэн зуун зочин хvлээн авдаг баян тансаг ордонтой байлаа. Vнэндээ хувьегал л биднийг ядууруулсан юм. Эцгийг минь баривчилж буудахад євєг эцэг маань гэр бvлтэйгээ. иргэний данны зугтагсдын дунд шургалан нэр овгоо єєрчилж, Донецк муж уруу зугтаж амжсан билээ. Євєг эцгий минь бурханы хишиг миний эцэгт уламжлан ирсэн боловч тэрбээр татгалзаж,тэгээд ч Сталины vе ирсэн нь юун ид шид мантай болсон л доо. Ингээд євєг эцэг маань намайг сонгосон. Намайг 4 настай байхаас эхлэн эрдмээ надад євлvvлж тодорхой шившлэг хийж дууссанаас хойш 3 хоноод бурханы орондоо морилсон. "Би чам дээр дахин ирнэ гэж эцсийн мєчид надад хэлээд явсан. Би одоохондоо ач хvvтэй болж амжаагvй байна. Гэвч миний хvv Роман Фадын гэр бvлд болзсон хугацаанд євєг эцгийг минь дууриасан хvv тєрнє гэдэгт эргэлзэхгvй байна. Тvvний сэтгэлд хvv хэдийн ирсэн гэдгийг би мэдэж байна.

-Хэдийд та шидтэн гэдгээ мэдэв? Тэр vеэ дурсан санадаг уу?
- Vнэндээ би анх єєрийн болон єрєєлийн том жижиг олон нохойтой харьцаж байснаа тод санаж байна.Намайг нохой хэзээ ч урж байсангvй. Харин ч дуулгавартай сонсож миний єгсєн бvх тушаалыг амаар тєдийгvй дотроо бодсоныг хvртэл биелvvлдэг байлаа. Ямар ч нохой намайг харангуутаа тайвширч, хэлснийг минь хийгээд эхэлдэг юм. Зєвхєн нохой ч бус бусад гэрийн тэжээмэл амьтадтай ч би ингэж харьцаж дадсан. Ер нь нvдний харцны хvч гэдэг бол жинхэнэ шидтэнийг бусдаас ялгах онцгой шинж тэмдэг мєн. Би хэзээч єєрийн танил нєхєд болон харилцагчийн нvд єєд ширтдэггvй, харсан ч 10 секундээс илvvгvй. Гэвч энэ бол хvний нvдний хорыг єєртєє авахгvй байх хангалттай урт хугацаа.

Харин "анхны" гэсэн таны асуултанд хариулахад нэгэн тохиолддыг саначихлаа. Намайг хvvхэд байхад манай эмээд тариа хийхээр сувилагч ирж билээ. Тэр манай байшингийн довжоон дээр тээглэн унаад шагайгаа булга гишгэчихсэн юм. Шагай нь учиргvй их хавдаж євчин орсон. Тэр эмэгтэй уйлж, хэрэв миний євєє байсан бол гараа хvргээд л илаарь болгочихгуй юу гэж vглэж байлаа. Би тэр эмэгтэйд дєхєж очоод хєлєє vзvvлэхгvй гэж гуйлаа. Намайг итгэл муутай харахад нь эмээ наадах чинь аль эрт євєєгийнхєє эрдмийг євлєсєн гэж хэллээ. Сувилагч эмэгтэй хєлєє сандал дээр тавьж надад харууллаа. Би хєхєрсєн газрыг нь илж эхлэхэд 10 мин дотор єнгє нь шарлаж, хавдар нь бууж євчин арилсан юм. Миний ийм чадвартайг манай гэрийнхэн, нэг ангийнхан найзууд бvгд мэддэг байсан нь хvvхдийн сониуч зангаар vе vе энэ эрдмээ vзvvлдэг байсаных юм.

-Тэгэхээр та хvvхэд байхаас л энэ шид чадлаа мэддэг байсан болохоор єєрийгєє бэлтгэдэг байсан гэсэн vг vv?
- Харин ч vгvй. Би дуртай vедээ, ялангуяа єєрчлєн байгуулалтын эхний vед энэ чадвар хvчээ ашиглаад бизнес болгож болох л байлаа. Нэг vгээр хэлбэл жирэлзэн єнгєрєх кино хальс адил бvх амьдралаа шидээрээ єєрчилж болно гэсэн vг л дээ. Гэвч би ингэхийг хvсээгvй юм. Харин ч бурханы энэ хишгийг хvмvvст туслах vйлсэд зориулахыг би хvссэн юм. Ингээд тэр цагаас хойш миний зєн билгийн суваг улам хvчирхэгжиж эхэлсэн. Эрэлт асуултын дагуу мэдээлэл ирэх хvрээлэл тогтсон. Би зєвхєн тvхайн мэдэх хvний тухай ярьж эхлээд асууж лавлахад хангалттай хариулт маш тvргэн ирдэг болсон. Заримдаа тэр мэддэггvй боловч тийм болох ёстой байжээ гэдгийг эцэст ойлгодог.

-Зєн бнлэгчдийн ажлын хамгийн хэцvv нь юу вэ?
-Хамгийн хvнд юм бол дээрээс ирэх мэдээллийн логик таслагдах явдал. Анх харахад учир утгагvй логик муутай байдагаа.Тиймээс ердийн логикийн vvднээс тайлбарлаад эхлэх юм бол маш амархан мухардалд орно.Vvний жишээ бол "зєн билгийн тулаан" байна. Би 3 туршилтыг аваагvй учир бол яг л тийм логикт хvргэх байсных юм. Харагдаж буй зургийн логик уялдааг таамаглахыг оролдох бус юуг харж буйгаа ярих хэрэгтэй юм.

-Vнэхээр тийм. Бусдын амьдрал хувь заяанд садаа болж буй асуудалд тун анхаарал болгоомжтой хандах ёстой. Тэгснээрээ сэтгэл ханамж, аз жаргалын мэдрэмжийг танд єгєх боломжтой юм. Алексей Фад хэмээх удамт шидтэн таны хувийн аз жаргал юу болох талаар?
-Миний гэр бvл ураг садан хvvхдvvд бvгд онгон шvтэгчид.Тиймээс тэдний аз жаргал гэвэл тун энгийн. Энэ нь гэр бvл, эрvvл мэнд, хангалуун амьдрал юм. Хэрэв энэ гурвын нэг нь дутах аваас ямар аз жаргал байхав дээ? Ийм єрєєсгєл байвал чи бусдад яаж туслаж чадахав. Чи єєрийнхєє асуудлыг шийдэж чадаагvй байж хэрхэн бусдын хэргийг бvтээх болж байна?
Би єнгєрєєсєн амьдралдаа баян, ядуу, vхэл, сэхэл бvгдийг vзсээн. Амьдралд хангалттай суралцлаа. Харин єдгєє сэтгэлийнхээ хvчирхэг чадвараар хvссэн юмандаа хvрч, хvссэн юмаа хийж чадаж байна. Энэ бол миний хєдєлмєрлєсний тєлєєх шагнал гэж би бодож байна. Ид шид гэдэг бол миний амьдрал, миний хувь тавилан юм.

0 comments:

Post a Comment